tanyakönyvi kivonat

tanyakönyvi kivonat

II. Miska

2015. augusztus 30. - zsanettrp

Mondtam már, hogy borzderest minden kisgazdaságba? Ha igen, akkor újra mondom. 

A hétvégén elmentünk itthonról 1,5 napra (1 éjszakára). Azt tudtuk, hogy Füzi most már jószerivel bármikor ellhet, de mivel tavaly 9,5 hónap volt, úgy voltam vele, hogy nem kell izgulni - november 29-én volt az inszeminálás. Fönt voltunk a Gyüttment Fesztiválon, ahol baromira jól éreztük magunkat és beszéltem a közösségünkről is. Kérdezték is, hogy el tudunk-e menni nyaralni a gazdaság mellett. Kifejtettem, hogy igen, jó szervezéssel és jó barátokkal a háttérben el lehet menni akár 1-2 hétre is, meg 1-2 napra még felügyelet nélkül is. Aztán még gondoltam is magamban, hogy bakfitty, mi lesz, ha épp ellik a tehén és valami gikszer van. Aztán tegnap este értünk haza, elég hosszú volt az út, szokásommal ellentétben nem mentem ki körülnézni a sötétben, hanem kidőltem. Reggel aztán elindultam megkeresni az állatokat, és hát mit láttam a legelő alján: ott állt Füzi és mellette egy szép maszületett borjú. Már száraz volt, de még lógott a köldökéből a nedves cucc. Gyorsan odacaplattam (ugyanott ellett, ahol tavaly, lent a legalsó, legtávolabbi sarokban), és akkor megláttam, hogy bizony újra Miska lett. Nincs kedvem minden évben új nevet keresni, úgyhogy innen kezdve II. Miska, avagy Kismiska lesz. Tényleg kisebb, mint I. Miska volt, és ő most félig Jersey, mert ugye abban bíztunk, hogy leányka lesz és milyen jól fog tejelni ilyen génekkel. Sebaj, időközben a kéttehenes ideámat már úgyis feladtam és más terveket szövögetek, de azok még nem publikusak. Lényeg, hogy örülünk! 

Fantasztikus, hogy ilyen életrevaló ez a tehén, ilyen szépen simán ellik egyedül. Nem is hallottam ordítani sem. A szomszédtól megtudtam, hogy hajnali 3 körül történhetett a dolog, mert a kutyái akkor nagyon kiabáltak. Szép teliholdas éjszaka volt.

img_0389.JPG

Ma koradélután megfejtem, mert nagyon fel volt telve a tőgye és az egyik tőgynegyedben van is keményedés, ezzel még lesz munka. Kézzel kezdtem, aztán rájöttem, hogy legjobb lesz rátenni a gépet. Szépen be tudtam vezetni a fejősbe, Miska is jött vele ügyesen. Végül 6 liter föcstejet raktam a hűtőbe, amit a holland családi tradíció szerint el fogunk fogyasztani apránként (fagyasztóba megy kisebb adagokban): nagyon lassú tűzön melegítjük addig, amíg szépen besűrűsödik. Aztán cukrot szórunk rá, bele pedig kétszersült darabkákat. Van, amikor vaníliát is teszek hozzá. Olyan, mint egy hígabb pudingféle. 

img_0398_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://tanyakonyvikivonat.blog.hu/api/trackback/id/tr157746184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása