tanyakönyvi kivonat

tanyakönyvi kivonat

Nyírfalé - csapó 1

2015. március 27. - zsanettrp

Idén először megcsapoltunk egy nyírfát, hogy megkóstoljuk a levét, miután több embertől is hallottam róla, hogy ezt lehet. A közönséges nyír (betula pendula) nem a klasszikus szirupadó fa, de ennek a leve is tartalmaz mindenféle jót, lásd wikipedia (ahonnan a képet is kölcsönöztem). Átlátszó, vízszerű folyadék, nagyon enyhén édeskés, azon kívül nem igazán van jellemző íze - szerintem. A tél végén lehet csapolni, mielőtt a levelek kihajtanak, csak pár héten keresztül. 

Mivel a törzsből való csapoláshoz most nem volt eszközöm, egyszerűen levágtam egy 2-3 centis ág végét, és rákötöttem egy üveget. Egy éjszaka alatt már túlcsordult a 7 decis üveg. Állítólag lehet fermentálni, majd jövőre talán azt is kipróbáljuk. Most csak kuriózumként és egy kis télvégi immunerősítés gyanánt kortyoljuk. 

Ha van valakinek idevágó tapasztalata, ne fosszon meg tőle.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tanyakonyvikivonat.blog.hu/api/trackback/id/tr247310986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása